Skip to main content

Nyhetsbrev 26 – 3

Här kommer information från styrelsen efter det senaste styrelsemötet. 

  • Inför städdagen var delområdesansvariga med på styrelsemötet för diskussion om vad som behöver göras. Det framkom att träpanelen på Mejramvägen 1 – 39 garage är i sämre skick än vi utgått ifrån. Där behöver en del panel bytas innan vi kan måla. Dessutom framkom önskemål om att byta kulör, något som eventuellt kan kräva bygglov. Vi kommer därför inte att göra något med det garaget denna städdag utan istället hjälps vi åt att måla garagen på Sellerigången. Arbetet med panelbyte och målning av Anisstigens garage har redan påbörjats och kommer att fortsätta under städdagen.
  • Reparation av brunnen i gatan vid Sellerigången 6 är beställd.
  • På Mejramvägen 1 – 19 är det inte bara problem med bilar som kör för fort utan även att det ibland står bilar parkerade där under långa stunder och hindrar framkomligheten. Styrelsen uppmanar alla i Kryddan att respektera de trafikregler vi har, alltså trafik till och från husen endast för lastning och lossning av tung last, att då köra mycket försiktigt samt att flytta bilen så snart man lastat ur eller i.
  • Framkomligheten hindras också på vissa gator i samfälligheten av att häckar har vuxit utanför tomtgränserna. Gatorna ska ha fri framkomlighet och vi måste också tänka på att den skymda sikten som uppstår innebär risk för påkörning, särskilt för barn.
  • Ordningen vid Nyköpingshems återvinningsstation på Sellerigången verkar ha förbättrats och kärlen där töms nu oftare. Den är dock endast till för hyresgästerna. Ingen åtgärd ännu av placering eller takavvattning på stationen.
  • Körutrymmet utanför den extra parkeringsrutan i hörnet på vinkelgaraget på Sellerigången är uppmätt till ca 6 m och bedöms vara tillräckligt för att även större fordon ska kunna passera.
  • På Mejramvägen 2 – 40 är två gungor trasiga och ska ersättas med två nya.
  • Bänk med bord ska flyttas på lekplatsen vid radhusen på Sellerigången.
  • Vad gäller kommunens felaktiga VA-fakturor som vi kunnat läsa om i tidningen, så har vi detta under uppsikt.
  • Elförbrukningen i garagen ser ut att ha normaliserats igen vilket är glädjande.
  • Ventiler i garagen är monterade.
  • En arborist har kontrollerat olika träd framförallt i skogsdungen bakom Sellerigången 2 – 8 samt lönnen bakom Sellerigången 1 – 15 garage och åtgärder kommer att vidtas framöver.
  • De budgeterade asfaltsreparationerna är beställda. På Mejramvägen 1 – 39 P-plats blir det bitvis om-asfaltering och inom resten av samfällighetens område kommer reparation av sprickor göras.
  • Städdag lördag den 25/4 kl. 09:30. Vi hoppas på bra väder så vi kan få de planerade arbetsuppgifterna utförda.

/Styrelsen